PARTICIPACIÓ A LA III VETLLADA POÈTICA DEL GRUP DE DANY SOBREVINGUT D'ASPID. (9-04-2014)


III Vetllada Poètica del Grup de Dany Cerebral Sobrevingut d’Aspid.
Es fantàstic el que fa aquest Grup: mostrar a tota la gent les capacitats que tenen les persones amb discapacitat, llavors podem entendre que tots tenim virtuts i que les hem de potenciar.
Amb el seu permís, us passo el Manifest que van llegir en l’acte:

MANIFEST

Tu i jo, som discapacitades. Però tu i jo, no ens hem tornat “tontetes”, tot i que molta gent així ho pensi. Però si jo dic que som discapacitades, em refereixo únicament al seu significat, es a dir, una persona discapacitada  és aquella que no té totes les capacitats, i per tant, aquí no s’esmenta per a res, la intel·ligència.
La gent s’aparta de nosaltres com si tinguéssim la pesta, no fos cas, que els enganxéssim alguna cosa. Som com l’oli i l’aigua, però en un món políticament correcte.
Som la part que sobra d’un món de gent perfecta. Som com la crosta del crostó de pa florit.

Tu i jo, aparentment som com la majoria, però només aparentment. Jo, no tinc dia, on la resta de persones, m’incomodin, em facin sentir inferior o senzillament ... m’ignorin i a sobre els he de considerar els meus companys, és més s’estranyen si no ho faig.

En canvi tu i jo, aparentment som iguals. Però tu, potser de manera inconscient, em rebutjaràs, no m’entendràs ni em voldràs entendre. Perquè no volem coses diferents al nostre costat.
Tu i jo, ... som molt diferents. Encara que en un primer moment fóssim iguals, alguna cosa en mi ha canviat. Potser un ictus, potser un traumatisme cranio-encefàlic, o potser.... una pujada de sang!

Tu i jo, ara som diferents. Però els dies passen.... i tenir cada dia, la mateixa batalla... CANSA TANT...

Tu, no saps que és despertar-te cada matí i buscar la manera de reunir el valor suficient per enfrontar-te a les “persones perfectes” que al cap del dia et diran el que has de fer, i moltes vegades com ho has de fer, perquè els costa ficar-se al cap que hi pot haver persones no-perfectes, que pensin per elles mateixes.
Aquesta persona imperfecta segurament pensarà diferent de tu. Però, que serà de manera incorrecta? No ho crec. Que tu creuràs que és la incorrecta? Possiblement. Però, hi ha algú perfecte?

Tu i jo, som família, potser ets mare, pare, germà o fins i tot, més que un amic. Sort en tinc que estiguis al meu costat, perquè se que sempre em recolzaràs i em faràs veure que de vegades, les coses no son tant dures com jo pensava o potser només m’ho dius per a que no pateixi més, i així, intentar fer veure el costat positiu d’una cosa que de vegades no en te.

Sí, som diferents, però en això mateix radica la nostra igualtat. Realment, som tant diferents?  O som massa iguals? Pura paradoxa.



Grup de Dany Cereral Sobrevingut d’Aspid